Episode 03

I denne episode skal vi snakke om, hvordan Instagram kan fungere som salgsplatform for kunstnere og kreative. Derfor har jeg inviteret en helt speciel gæst, som startede sin designvirksomhed for kun 6 måneder siden, på netop Instagram, og som i dag har mere en 5.000 følgere og en omsætning, der gør, at hun ikke behøver et ufaglært job, når hun til foråret afslutter gymnasiet.

Hun hedder Asta Sylvester, og hvis du ikke allerede har gættet det, så er dagens gæst helt speciel, fordi hun er min søster.

Shownotes

Jeg har valgt at invitere min søster, fordi Asta har en langt bedre forståelse for sociale medier, end jeg nogensinde får – især når vi snakker Instagram. Jeg har været vildt imponeret over, hvordan hun, primært gennem Instagram, har skabt en velfungerende forretning i en branche med mange om buddet.

Så selvom der er mange ting, som man sikkert bliver klogere på med alderen, så ved jeg, at jeg kan lære meget om de sociale medier ved at lytte til min lillesøster og hendes generation. 

I episoden får du bl.a. svar på:

  1. Hvorfor Instagram kan være en bedre platform til salg end andre platforme.
  2. Hvordan man kommer i gang med salg via Instagram.
  3. Hvordan man får de rigtige følgere, som også er interesseret i at købe det, man tilbyder.
  4. Hvordan man gennem samarbejde med andre instagrammere kan øge opmærksomheden om ens eget brand.

Husk også, at Asta og jeg har samlet de 10 vigtigste pointer fra dagens snak i en pdf, så du lynhurtigt kan tjekke, om der noget du kan optimere, næste gang du skal lave en post eller planlægge din Instagram-strategi. PDF'en finder du længere oppe på siden.

 

Du finder Asta Sylvester her:

 

Tak til:

Musik: Rune Lak (som desuden også spiller i bandet Beaden)

Korrektur: Tine Paludan (som desuden også er en rigtig dygtig illustrator og kunstner)